• Onderwijstoptalentprijs Home 01
  • Onderwijstoptalentprijs Home 02
  • Onderwijstoptalentprijs Home 03

OnderwijsTopTalentPrijs Editie 2019 van start

Is een van je voormalige of huidige studenten dé gedroomde kandidaat voor de OnderwijsToptalentPrijs? Of ben je zelf een enthousiaste leraar (in spe) in het basis- of voorgezet onderwijs en mag iedereen zien wat jij het onderwijs en je leerlingen te bieden hebt? Ga dan nu naar de inschrijfpagina en doe mee!

Robin Lemmen

Hogeschool De Kempel, Helmond

De stageschool is een kleine school en heeft te maken met een krimpsituatie. Men werkt daarom met het concept ‘Kansrijke combinatiegroepen’, er wordt lesgegeven aan meerdere leerjaren in een klas.

Er wordt veel van de leerkrachten en de kinderen verwacht. Het onderzoeksverslag van Robin Lemmen bestaat uit twee onderdelen, een onderzoeksdeel en een praktijkdeel. Het onderzoek richt zich op het verbeteren van de zelfregulatie van kinderen in de basisschool door leerkrachten structureel diverse vormen en niveaus van feedback in te laten zetten in onderwijssituaties. De resultaten van dit onderzoek zijn uiteindelijk vertaald in een klein boekje dat leerkrachten helpt bij het verbeteren van hun feedbackvaardigheden. Met dit onderzoek heeft Robin de Onderwijsprijs van het Inspecteur Hermansfonds gewonnen.