Tim Simons
Tilburg University
De interactie tussen financiële overzichten is een belangrijk maar complex onderwerp binnen het eindexamenprogramma voor het vak Management & Organisatie.
Op 3 oktober 2019 is in de Hogeschool Utrecht, locatie Amersfoort, de OnderwijsToptalentPrijs uitgereikt. Het programma begon met een expositie van een aantal kandidaten. Vervolgens was er een debat rond een aantal stellingen, georganiseerd door vakblad Didactief. Tot slot was er de prijsuitreiking. Het actuele beeldmateriaal wordt zo snel mogelijk geplaatst.
Tilburg University
De interactie tussen financiële overzichten is een belangrijk maar complex onderwerp binnen het eindexamenprogramma voor het vak Management & Organisatie.
Fontys Lerarenopleiding (geschiedenis) Sittard
Persoonlijke historische verhalen kunnen leerlingen helpen om abstracte leerstof concreet te maken, waardoor ze ‘hoe het vroeger geweest moet zijn’ beter voor zich kunnen zien en de stof hen langer bijblijft.
Eindhoven School of Education
De leerling staat in de schoenen van een industrieel ontwerper. In teams van vier werken de leerlingen acht weken aan een opdracht voor een echte opdrachtgever (NPZK).
Fontys Tilburg, Master Lerarenopleiding Maatschappijleer
Door literatuurstudie ben ik tot een aantal richtlijnen gekomen die verdeeld zijn over drie onderdelen:
TU/e Eindhoven School of Education
Uit een gesprek met coördinator Cindy Bekkers en adviseur informatie- en communicatietechnologie Don van Dijk van Visio Onderwijs Grave volgde dat kennis ontbreekt over hoe de docent en blinde leerling omgaan met het vak natuurkunde in het reguliere Voorgezet Onderwijs (VO).
Hogeschool Inholland Amstelveen
Ik heb een visuele app ontwikkeld die studenten en leerlingen (met en zonder een studiebeperking ) helpt om inzicht te krijgen in de meest efficiënte manier van studeren.
Graduate School of Teaching Universiteit Utrecht
De brugklas werkt het hele schooljaar bij het vak geschiedenis met een lesmethode (Feniks). Daarbij nemen de leerlingen eigenlijk alleen kennis van het verleden door middel van teksten. Dat vind ik als docent geschiedenis jammer.
Interfacultaire lerarenopleidingen - Universiteit van Amsterdam
Het ingezonden project bestaat uit een korte beschrijving van de aanloop en het beloop van mijn docentenbestaan tot nu toe – ik ben eerder werkzaam geweest als arts - gevolgd door een uitgebreidere beschrijving van verschillende lessen die ik het afgelopen jaar op het Amsterdams Lyceum gegeven heb en mijn portfolio vormen.
Pabo Hogeschool Avans Breda
Bij mijn onderzoek op een VSO 4-school staat de vraag centraal hoe de school het eigen motto “de regie in eigen hand” vorm kan geven bij deze doelgroep.
De lesmethode ‘Luisteren naar schaamte’ is specifiek ten behoeve van de tweede klas mentoren ontwikkeld als handvat om de autonomie van een verlegen, introverte leerling te bevorderen.
Hogeschool Rotterdam, Instituut van Lerarenopleidingen Maatschappijleer
Mijn project “Ik over 10 jaar” heeft als doel internationale kinderen die kort in Nederland zijn te helpen om succesvol te kunnen participeren in de Nederlandse samenleving.
Universiteit Utrecht, Graduate school of teaching
Ik heb mijn stage in havo 4 gedaan voor het tweede deel van de master Educatie en communicatie: Nederlandse taal en cultuur.
Zuyd Hogeschool Maastricht. Fine Art & Design in Education
Wat is het effect van het ILO- UVA kunstanalysemodel op de studieprestaties van VWO-3 leerlingen? Om deze onderzoeksvraag te beantwoorden heb ik eerst een literatuuronderzoek verricht en er heeft een interventie in de onderwijspraktijk plaatsgevonden.
Fontys Lerarenopleiding Sittard
Deze inzending bevat een aantal vakdidactische producten die ik heb ontwikkeld voor de maatwerkopleiding Nederlands. Hiertoe heb ik een aantal doelstellingen geformuleerd.
Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen
Mijn eerste project is een door mij ontworpen lessenserie met bijgevoegd tentamen en verantwoording van gemaakte keuzes op basis van de literatuur.
Artez Hogeschool voor de Kunsten Zwolle
Sinds ik twee jaar geleden besloot om mijn praktische kunstopleiding als animator aan te vullen met een docentengraad en naar een concrete toekomst als docent toe te werken, leeft er in mij het idee om mijn vakgebied toegankelijk te maken voor andere docenten.
TU/e, Eindhoven School of Education
In dit project wordt het verschil tussen instrumenteel en relationeel begrip bestudeerd. Instrumenteel begrip kan omschreven worden als ‘feitenkennis’ en betekent in het wiskundeonderwijs vooral het onthouden van definities en stappenplannen.
Interfacultaire Lerarenopleiding (ILO) Universiteit van Amsterdam
“Spreken in een andere taal? Dat durf ik niet hoor!” Veel leerlingen hebben angst om zich te uiten in een vreemde taal.
Universiteit Utrecht, Centrum Onderwijs en Leren
Bij geofictie ontwerpen leerlingen in groepsverband een eigen land. Hierbij kunnen in theorie alle schoolvakken meedoen.