• Onderwijstoptalentprijs Home 01
  • Onderwijstoptalentprijs Home 02
  • Onderwijstoptalentprijs Home 03

OnderwijsTopTalentPrijs Editie 2019 van start

Is een van je voormalige of huidige studenten dé gedroomde kandidaat voor de OnderwijsToptalentPrijs? Of ben je zelf een enthousiaste leraar (in spe) in het basis- of voorgezet onderwijs en mag iedereen zien wat jij het onderwijs en je leerlingen te bieden hebt? Ga dan nu naar de inschrijfpagina en doe mee!

Moniek van Veghel

Fontys Tilburg, Master Lerarenopleiding Maatschappijleer
Door literatuurstudie ben ik tot een aantal richtlijnen gekomen die verdeeld zijn over drie onderdelen:

 

  • Kenmerken van havo- leerlingen
  • Aanleren van hogere denkvaardigheden
  • Toetsing van hogere denkvaardigheden

Door middel van deze driedeling heb ik een lessenserie kunnen ontwikkelen die hogere denkvaardigheden kan aanleren. Door gebruik te maken van het CLU-model heb ik op een systematische manier de lessen en de opdrachten ontwikkeld. Ook is de lessenserie geëvalueerd doormiddel van een (proef)toets, evaluatie per les, algemene evaluatie met leerlingen en tot slot een interview met een collega die de lessenserie (gedeeltelijk) ook uitgevoerd heeft.